30 oktober 2006

Som hittat: San Francisco

Nu ska jag skriva. Vilken nyhet va!
Det är faktiskt så. Men jag ska inte blogga, utan jobba med några artiklar, som inte kommer ligga här, inte i närheten av någon resefrustrerad coolamorsan.

Dessvärre kom jag nyss över en SvD från igår. Blir lätt så när man prenumererar. Har inte all den tid som två morgontidningar kräver. Läste en researtikel, och har nu börjat flumma om att jag ska till San Francisco, liksom på vägen någon annanstans, detta efter att ha åkt dit en kortis på Google earth för att sondera terräng. Vilken kustlinje. Det är ju så jag ska bo, med bra klimat, vild västkust och skyddad östkust i samma stad.
Att SvD resor inte lägger ut alla artiklar tycker jag är tråkigt. Dessutom tycker jag det är mycket roligare att resa själv än att läsa om resor, speciellt om det är skrivet av folk med bil, för vi lever inte i samma värld. (Jo,jo, det gör vi, men bilister tar sig snabbt dit jag aldrig kan komma, och vi som inte ens kan köra bil upplever lite andra saker, djupdyker mer i närområden kanske)

Jag är i övrigt igång med förkylningsacceleration, och är hemma. Det började med trötthet i lördags, utmattning igår, allt skrovligare hals igårkväll, kass röst idag och halsont. Nu nysningar och rysningar.
___
Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar