31 oktober 2006

Frisyr: Tilltagande hippie-tufs

Det började med lite trassel. Trasslet sattes upp i tofs mitt på.



Efter två nätter är det en tufs i tilltagande förvandling mot en enda stor dread.

Känner mig omotiverad att piffa. När man ändå är hemma och förkyld är det ännu mindre lockande. Inte ens storebror ser mig.

De flesta tjejer verkar syssla med piffning i timmar, som en daglig självomvårdnadsterapi eller som nöjet före nöjet. Det är dyrt, tidskrävande, men säkert en bra investering på sprays singelkryssningar. Tänk om man fick följa med nån gång..

Till dottern säger jag att jag missat nåt i utbildningen:
- Jag lärde mig aldrig smink. Vaddå underlagskräm, täckfärg och puder. Är vi tillbaka på Gustav III:s tid eller? Ska jag skaffa peruk, parfymer, och sånt där näspulver också...?

Dottern säger tröstande:
- Det är väl inte så konstigt att du inget kan. Du var ju hippie då!
- Men det var jag ju inte, säger jag. När jag var i din ålder hade jag varit och blivit halvt ihjältrampad på glamdiscon i England, och så kom punken och det var live reggae nonstop på fullmånespartyna.
- Jaja.

Hon hade visst hört det förr.
__
Andra bloggar om: , , , , , , ,
 Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar