14 oktober 2006

Borelius bara ha och ha

Extra rapport kl 14. Va. Vad kan ha hänt? undrar jag. Blir nervös.. kärnkraftsolycka eller?

Jaha. Bara det. Maria Borelius avgår.
Det var väl bra det. Snåljåpen. Vill inte betala nåt själv. Känner igen stilen. Folk som bara vill ha och ha och ha. Inte bara pengar, flera hus, massor med barn, trippla karriärer, men också makt på det. Neej, det är småäckligt, tycker jag.

Det sticker i ögonen när folk som verkligen har råd inte vill betala nånting. Och har som prinicp att inte vilja bidra någonting till den gemensamma kassan.

2 kommentarer:

  1. Är vanligtvis inte alls ngn skadeglad person men nu är jag faktiskt nöjd.
    Har aldrig gillat henne alltsedan hennes fruktansvärt självgoda barnuppfostringsråd på 90-talet.
    Äppelkindad självgod sundhetshysterika tyckte jag då och gav mig tonvis med dåligt samvete. Har ju insett nu att hon faktiskt hade barnflicka och jag var ensamstående fattig mamma....inte konstigt att jag inte kunde identifiera mig med hennes uppfattningar.

    SvaraRadera
  2. Huga. Hon kanske är en jättetrevlig person, men för mig representerar den typ av egotrippskarriärspersonligheter, som sabbar för så många ute i arbetslivet, genom att sätta sig själva i främsta rummet och tro sig klara saker bättre än andra.

    SvaraRadera