18 september 2006

Många miljöpartister här

Inte för att jag firar eller sörjer valutgången, men jag tycker att det är bra att andra får en chans att försöka styra. Intressant att så många väljare bytt från sossarna direkt till moderaterna. Alla (s)kulle inte med, konstaterar Hanne Kjöller på DN.


Jag hör till dom som bytte parti men inte block. Såhär röstade vi i Högalid 15 Mellersta S. Vi har en av stans största parker på ena sidan om området och stans värst trafikerade gata på den andra. Miljöpartiet fick hela 16,2% av rösterna. Det röda blocket hade vunnit med 50,7% mot 44,5% om vi fått bestämma i stan. Och har är det förstås ett rungande JA till trängselskatter. Få har bil men får hela trafiken.


Och därmed har jag ju inte alls berättat hur jag själv röstade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar