10 september 2006

Inte råd med 364 kronor

Folk säger att de inte har råd att resa. Just nu kostar en ryanair-tur-och-retur Stockholm-London 364 kronor. Trehundrasextiofyra kronor.
Nä, ingen hakar på. London är ju så dyrt. Och på lördagar har man ju tvättstugan eller nåt.

Det fåniga är att alla säger att dom vill resa mer, om dom hade tid och pengar vill säga, men sanningen är att dom inte orkar, inte vågar, inte vill. Dom är bekväma kontrollfreak. Precis tvärtom mot mig. Tycker det är bekvämast när ingen försöker bestämma över mig och vill inte ha nåt schema över huvud taget.

Men man ska tydligen säga att man älskar att resa. Det låter inte så spännande om man säger att man helst är hemma och sorterar sina prylar eller sitter vid datorn och skriver blogg.

Jag blir i alla fall jättesugen på att boka en resa till, men inser att jag redan shoppat loss tillräckligt för denna månad.

2 kommentarer:

  1. MEN JAG DÅ!?!?!??!?!?!??1+?!+13904+23KLZXV

    SvaraRadera
  2. Undrar om ilsken dotter är _min_ dotter, som jag, vill jag minnas, nyss bjudit på en Londonresa..

    SvaraRadera