25 augusti 2006

My god vilken tid det tog

Imgp2352

Alltså. Proffsresenären - det är inte jag det. Jag är en evig amatör som genomgår flertalets vedermödor.
Jag bokar fel. Bokar om. Bestämmer mig i sista minuten. Packar för stort. Packar för lite. Packar fel. Kommer till hotell jag inte gillar, trixar, byter. Packar och packar om.

Med all teknik blir det än värre att få med sig laddare, rätt sladdar, usb-hubbar, minnen, kort, läsare, lurar. Halva packningen är en sörja av sladdar som sen inte visar sig funka till de prylar man tagit med.

Har två kameror med mig men ingen usb-hubb, och fel usb-sladdar till kamerorna. Måste köpa hubb. Måste skaffa lurar. Och dottern batterier till sina kameror.

Blogga är ju inget krav men det känns ibland som att det inget överträffar att bara ha en billig anteckningsbok med sig, som går in i bakfickan och använda kassa engångsblyertspennor, som ingen snor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar