10 juni 2006

Coola morsans tur med vädret

Som en del vet har jag en liten fixering vid bra vader.
Det daliga vadret forfoljer mig. Ingen ar gladare an jag nar vadret ar bra. Jag gnaller aldrig over att solen skiner eller att det ar for varmt nar det ar 25.
Jag borjar narmast ge upp. Far sitta i min kammare och titta pa regnmoln var jag an ar. Men man far vara glad att det inte var jordbavning. Det lat nastan sa ett tag idag.

Just nu vill jag bara gnalla over att vi har tre bokstaver i svenskan som har stor betydelse for spraket, som inte andra lander anammat. Dumt, eller hur!

En text med ratt prickar och ringar tar minst tio ganger sa lang tid att skriva nar man sitter utomlands. Forra texten tog 20 minuter att skriva, denna bara 2.

Har lurat med sonen och en av hans kompisar hit. Till svarta moln och regn.
En gang var jag pa Mallis. Det var det samsta julivadret pa 65 ar da. Och sa har daligt vader har det val inte varit i juni pa Skiathos sedan 2004. Det var namligen da jag var har sist..

1 kommentar:

  1. Nu hoppas jag verkligen att solen skiner på Skiathos också annars borde du nästan reklamera...

    SvaraRadera