19 juni 2006

Barfotamorsa med renoveringsbehov

Linkade hem barfota med mina kassar från konsum vid Zinkensdamm. Såna enorma skavsår. Blåsor. Hur kan man få det av skor man använt i 5-6 år och som är väl ingångna och klarat det mest tidigare utan minsta skav?

- Du har låg smärttröskel, säger dottern. Skavsår har man ju hela tiden.

Hemma mosade jag första penicillintabletten i banan för att få ner den. Bättre än att få en mastodonttablett på tvären.

Alla borde få grundläggande livräddnings- och sjukvårdsutbildning i skolan, lära sig laga god mat och köra cykel och bil. Jag känner mig mycket nyttoinriktad och mycket skruttig just nu.

Med axeln gravt inflammerad går det inte att cykla, och högerarmen blir dubbelt sliten i projektet, och jag kånkar med mina pappershögar, missar det mesta och har inte fått upp kameran på flera dar. Då är det illa.

1 kommentar:

  1. Krya På Dig, och önskar dig en skön Midsommarhelg!

    SvaraRadera