5 maj 2006

Hyra personal shopper

Jag kan köpa saker som tält, biljetter, kameror, cyklar, skor, mat och dryck. Sen är det stopp. Kläder blir det inga.
Nu tänker jag snart lägga en vår- och sommarbudget för kläder. En utan svångremmar.

Tänkte erbjuda dottern vårjobb som personal shopper åt mig.

För plagg mellan 1 och 499 kronor får hon 15 procent av inköpsvärdet.
För saker mellan 500 och 999 får hon 10 procent av värdet.
För saker över 1000 får hon 5 procent av värdet.

Kan det få någon att handla glatt men med ekonomiskt sinne?

5 kommentarer:

  1. Jag skulle lätt hellre satsa på ett fast pris.

    SvaraRadera
  2. Och varifrån skulle motivationen komma då? Här ökar ju inköpen och vinningen med ambition...

    SvaraRadera
  3. Jo det är klart. Jag tänkte att hon skulle köpa kläder till dig tills du blir nöjd å SEN köpa kläder (för si eller så mycket) till sig. Det är väl alltid motiverande att ha nåt att längta efter?! Jag skulle gissa att hon vill handla allt till dig snarast. Men jag har ingen erfarenhet av tonårsdöttrar så jag kanske är ute å cyklar. Tänkte mest på hur jag själv skulle tänka. Kul idé helt klart!

    SvaraRadera
  4. Åh, jag som redan gett bort uppdraget!

    SvaraRadera