19 maj 2006

Enkelt liv i slott och koja

Idag var jag på Stadium i Södertälje. Köpte sovsäck. En Everest Classic SR för 199 spänn. Tung sak på 1,8 kilo, med svart och kornblå utsida och ljusgrå inredning.

Min trotjänarsovsäck blev stulen på Hultsfred förra juni. Själv var jag inte där. Ssovsäcken liksom "lånades" med hemifrån, fick jag veta. Är glad att jag inte "lånade ut" tältet också.
Nu har jag i alla fall en ny sovsäck.
Och väl där på campingavdelningen blev jag sugen på att tälta.

Det där med att ha en egen kåk vid Medelhavet med jätteterass och badbrygga med djupdyk kan man väl glömma, men ett luftigt tält vid stranden på Naxos är inte så dumt heller, om man helst vill leva uteliv och direkt vid havet. Vakna, göra en fuskkaffe (mineralvatten+nescafépulver) och sen direkt ner på beachen. Why not? Det är ungefär motsatserna i pris, men med något viktigt gemensamt: Att det är enkelt.

2 kommentarer:

  1. har du förirrat dej till mina hemtrakter?

    SvaraRadera
  2. Japp, Kista good-bye. Nu är det Södertälje som gäller!
    Bor du i stan eller i närheten?

    Eller i Gnesta?

    SvaraRadera