13 maj 2006

En vakt tyckte att jag skulle gå hem

J hör av sig med sms. Vi sågs på Münchenbryggeriet förra lördagen. Han var som ett plåster och rätt jobbig. Jag trodde jag tappat bort honom och letade inte precis, men han hade tydligen blivit utkastad.

- En vakt tyckte att jag skulle gå hem, skriver han.

En anonym vakt tycker att en 36-årig person ska gå hem istället, och killen vet att det inte är någon som helst idé att tjafsa. Det är bara att gå ut.

Det är tröttsamt med dessa dörrvakter, även om en vakt just denna kväll ovetandes räddade mig ur ett dilemma.

Men hur ska man till exempel kunna barhoppa om man på varje ställe ska vara totalnykter när man går in.

- Hur var det här då?
- Hur mår du då?

Man ska inte svara:
- Jag mår bra.

Man kan säga till exempel:
- Bara bra. Jättebra, tack.

För det är mycket lättare att inte slira på dom orden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar