23 april 2006

Bloggöl med hjärta

Vaknade av att jag kom på att jag fick fel käk på Söders hjärta och bloggölen igår.

Jag beställde "Hjärtats lasagne med liten sallad" - men fick uppenbart gulaschsoppa och bröd. Jag märkte ingenting då. Var så hungrig. Fick sen något av social överdos med sex timmars oavbrutet och bordssittande umgänge med så kallade bloggare, men det var kul och skapade sammanhang och samband. Det finns all anledning att återkomma till gamla spökhus, alvar, älvor och verkliga troll, och allehanda mediala figurer, teorier och finurligheter.

Pratade med:
Mikael Ståldal
Jörgen Modin
Anna Toss & Co
Petra, Cancer och annat
Jonas, Blind Höna
Johnny, Stationsvakt
Olle, Min stund på jorden
Lotten

Och några ord med:
KistaChic
hacke snackar
Men tyvärr inte alls med:
Kulturbloggen
Mitt Aktuellt
Carambola

Kommer man sent missar man dom som går tidigt. Och tvärtom. Halv fyra kom jag hem, fem kom inneboenden med kompis, och sist dottern vid 6.

Idag blåser det söderifrån. Det gör att balkongen inte alls känns som ett mirakel idag. Bara som en vanlig vårkall söndagsbalkong. Funderar på att ta cykeln och komma ut en sväng, men blev alldeles matt av allt matlagande nyss. En vegetarisk gryta till dottern och nåt mer påbyggande till mig.

7 kommentarer:

  1. Det känns som om att ni har det roligare i Stockholm än de på bloggträffarna i Skåneland.

    SvaraRadera
  2. Bloggöl verkar trevligt.
    Det finns garanterat inte i Oslo...Kanske man kan gå på Bloggtur istället!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte en susning om det kan vara så. Första bloggölet för mig. Det beror nog på hur pratglada folk råkar vara vid tillfället.

    SvaraRadera
  4. Så man sitter inte med varsin laptop när man är på bloggträff?! :O

    Det låter lite läskigt det där med bloggöl. Var för sig låter det toppen, men just ihop låter det lite "farligt". Det är jag för osocial för att klara av, tror jag.

    SvaraRadera
  5. Jätteläskigt. Men vågade jag så vågar säkert du.
    Jag tycker det är läskigt att sitta vid bord med lite okända människor. Står hellre och lutar mig mot nåt, färdig att springa iväg..

    SvaraRadera
  6. Monica: Visst borde det komma fler tillfällen, och inte först i augusti.

    Johnny: Tack själv. Funkar grunkan förresten?

    SvaraRadera