8 april 2006

Baileys - bara gallsten för mig

Jag har en lista på konsumtion som är farlig för mig:

Klass 1-farligt
1. Grön paprika
2. Gröna äpplen

Klass 2-farligt
3. Ägg
4. Majonnäs och sånt som innehåller mycket fett, till exempel ihop med ägg..
5. Bailey's
6. Friterad potatis i alla former.

Klass 3-farligt
6. Rödvin.

Rödvin utlöser inte direkt gallstensanfall, men nästintill, och nära på migrän. Vet inte vad som är roligast att få. Och så har man faktiskt sluppit hela eran av bag-in-box, som bara fört med sig en massa problem, runtom.

2 kommentarer:

  1. Samma här, kan inte dricka vin. Eller öl. Får migrän. Ren spirt går bra men det dricker jag praktiskt taget aldrig.

    Sura livsmedel ger ofta migrän verkar det som.

    SvaraRadera
  2. Trist med ölen.. inte så gott med ett sprit till maten. Jag drack skumpa igår. Kanske går bra?

    SvaraRadera