25 mars 2006

Ko Samui: Massage vid Chaweng-stranden

Mitt på dan i Chaweng. Vad väljer man att göra? Sitta vid datorn eller lata sig i skuggan på stranden? Skaffa sig skador eller försöka bli av med dem?


Internetcafé på huvudgatan i Chaweng på Ko Samui.

Beundrar folk som klarar att hålla en reseblogg. Det är som att stiga ur sin resa, och göra ett jobb. Mer möda än man kan tro ligger bakom varenda bildsatt snutt som publiceras.

Satt på internetcafé då och då och pustade. Läste jobbmail varannan eller var tredje dag och fick lätt ångest. Hjärnan funkar inte riktigt i hetta. Glömde till och med mina vanligaste lösenord och kom inte in där jag behövde. En vanlig koll av mail och nödvändiga svar var en förlorad timme av semestern. Jag ville bara ut och bort från datorerna.

Snarare kurera mig från dem.

IMGP0401
Massage nedanför Chaweng Beach Garden resort.

IMGP0402
Kvinnan som tog itu med mina snedvridna axel, och resten också.

Senast igår fick jag massage av kvinnan till höger. I 20 år har hon masserat här på stranden, och gör det ändå som om varje kund är lika viktig att mjuka upp. Så kändes det i alla fall.
Men bland det första jag gör när jag kommer hem är att sätta mig vid datorn. Man är nog obotlig.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det tur. Man kan hålla på och hålla på och sen få REMISS till Thailand. Så borde det va..

    SvaraRadera