27 februari 2006

Mina och dina listor

Jag är ingen list-människa. Andra runt mig älskar listor. Sina egna mest förstås.
Möjligen kan en rubrik som "Vi har hela listan. Världens 100 vackraste stränder" locka lite. Då köper på stört. Och sitter där och suktar över kritvita stränder och turkost hav.

Ibland plitar jag ihop en att-göra-lista på en stor post-it-lapp i agendan, men bara när kaos närmar sig, och måstena måste upp i listform, prioteras och prickas av.

Inför resor kan jag mer lustfyllt plocka upp min pack-lista ur palm-piloten, men det är samma lista som återanvänds gång på gång, och kanske förbättras lite för varje resa. Man nedprioriterar det som är ointressant för aktuell resa och datumsätter det som är viktigt. Men det är nog den enda riktiga lista jag har och utprintad har den aldrig varit.

Det skulle vara himla bra att ha sina skivor, böcker och filmer i en databas på datorn eller på någon listsajt där man kan byta eller sälja och ge bort. Kanske har man något som nån annan verkligen letar efter. Någon som känner till några bok- och skivbytarsajter?

Min tanke är egentligen att göra mig av med ganska mycket, men jag vet inte var jag ska börja och vill inte slänga rakt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar