20 januari 2006

Inget nytt under dold sol

Inget nytt under dold sol. Men jag har druckit två glas vin fast jag inte ska. Är inte vin lite av gift? Man mår illa och bra i symbios på nåt sätt.

Månadsmöte på jobbet. Plötsligt har man ett helt dricksglas rödvin i glaset fast man bara dricker öl. Ett glas går nog bra, tänker jag. Sen märker jag att ett glas lätt blir både två och tre.

Har kundmöte imorgon bitti.

Det är alltid så när jag skulle vilja gå ut på nåt och sova halva dan sen. Jag får ställa in och gå upp tidigt istället. Skjuter roligt på framtiden, som om det skulle vara roligare att vara pensionär när man äntligen kan gå ut och roa sig utan att oroa sig.

Trösten är väl att finlandsresorna kommer vara målgruppsanpassade när det väl är dags, så att man åter kan känna sig som yngst igen. Jag kommer vara 60 och gubbarna 75-80. Vinyl-fasen pågår just nu, men om 10 år kommer Bowie-kryssning, seniorrejv och sånt.

Jag känner mig oftast som jag är den yngsta, fortfarande, och ska sitta längst bak i bussen - och somnar personalmöten. Det börjar surra i huvudet och sen vaknar jag upp och vet inte hur länge jag varit borta och om jag snarkat eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar