16 januari 2006

Fokuserat virtuellt resande

Hur jag än funderar så blir det rundgång till slut. Och sen kan jag inte sova.
Och jag kan inte stänga av datorn, för jag är ute och reser, än hit, än dit. Det är helt enkelt skitkul.

Fastnar i reseberättelser på http://travelblog.org. Imorgon ska jag köpa en reseguide till Venezuela och försöka få tag i Pimsleur Spanish (CD-skivor), en kurs jag hört ska vara bra.

Om jag nu ska försöka ha en röd tråd i det jag gör, så måste jag åka till ett spansktalande ställe den här gången. Ha spansklektioner i iPoden, praktisera. Det lutar åt att flyga reguljärt till Caracas med Iberia, och ta några dar i Madrid på vägen dit eller hem. Kan inte vara helt fel det heller.

Känner mig hemskt förnuftig såhär dags på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar