10 december 2005

Whatever whenever

Just jäklar. Det där med träning hade jag glömt. World class. Skulle ha provtestat första gången idag. Vilken miss. Får bli imorgon det.

Tror jag skiter i att låta jobbet betala hälften (motsvarande Friskis & Svettis) som vi har i anställningsavtalet. Det känns bra att kunna finansiera sig själv. Jobba privat. Ha privat dator, egen skrivare, egen kamera, egen finansiering av whatever, och inga bidrag. Jag kan hoppa av whenever och ändå fortsätta min verksamhet som nu, fast utan lönejobb.

Insåg igår att jag "vunnit" pengar. Fattar inte riktigt hur, men det kan bero på att jag sålde aktier i december förra året och istället köpte ett gäng Gambro. Plötsligt ser jag, förutom att jag har 48 kronor kvar på lönekontot, att jag har 34 tusen insatta på depåkontot (minus 30% skatt förstås) - och inser att en tjänstledighet i februari och mars är en faktiskt en möjlighet, inte bara snack. Hur det gick till har jag inte en aning om. Informationen från banken förstår jag inte ett ord av. Ibland får jag blanketter att fylla i före ett visst datum. Förstår absolut ingenting. Skiter i allt. Sen kommer det pengar.

Dansade kanske tre timmar igår. Tror jämt att jag har dålig kondis, men jag märker inget av nån träningsvärk eller så. Det är nyttigt att gå på krogen nuförtiden. Ett rökfritt omkringrännande.

Jag föreslog via sms till polaren S att vi skulle kunna göra Stockholms alla sunkhak ihop framöver.

Han svarar: "Självklart --- Det är bara att säga plats och tid och jag kommer!

Men idag håller jag mig härhemma. Tror jag.

5 kommentarer:

  1. tre timmars dans.. oj vad kul.. och världens bästa träning..
    bankutlåtanden är hieroglyfer för mig.. för att inte tala om lönebeskedet.. hur man kunnat konstruera något så monstruöst av något så enkelt..
    men grattis till pengarna.. hur än det gick till..

    SvaraRadera
  2. Grattis! Så'nt händer aldrig mig ;-(

    SvaraRadera
  3. Eh, måste kanske kolla med banken om det verkligen är rätt...

    SvaraRadera
  4. Jag räknar kallt med att det är ett misstag.
    Försöker bara hitta en utväg.

    SvaraRadera
  5. ---
    Det var tvångsinlösen bla-bla. Minus på ett ställe, plus på ett annat.

    Jaja..

    SvaraRadera