14 december 2005

Kvinnor i hucklen bättre än Lucia

Igår var det visst Lucia. Missade varenda Lucia, hörde inga sånger. Däremot pump-pump-pumpade det orientalisk musik i Kista, från gathörn, bilar och bussar, och ingen jag träffade fattade varför halva mellanöstern, eller vad det var, hade samlats där. Undflyende kvinnor, mörka män i grupper.
- Jag fattar ingenting. Hucklen. Precis överallt, sa sekreteraren på avdelningen.


På nyheterna senare på kvällen såg jag ett mini-inslag om att svensk-irakierna poströstade. I Kista. Och uppenbart bussades dom dit. Det var väl ett slags firande. Men någon mer information om saken är svårt att få. Jag villle veta varför de röstade just i Kista.

När jag slutade jobbet hade jag tänkt kila in och se Peter Wahlbeck på restaurang Röda Rutan, men det var inställt i sista sekund.
- Inga bokningar, vi fick tyvärr ställa in, sa tjejen i baren, han gjorde bort sig sist, kanske därför.

Så det blev en sväng in på Konsum och sen hem och somna i soffan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar