11 december 2005

Jätteroligt med jul?

Sett två avsnitt av Lost idag. Det är jobbigt, vill bara ha mer. Men fler avsnitt än så finns inte ute. Jag står helt enkelt vid seriens sista cliff hanger.

Tredje advent. Är det verkligen det? Tre ljus brann i alla fall i köket. Dottern fixar. Dom brinner ner i ett och nya sätts i.

Har inte barnen i jul men måste stanna hemma ändå för att "fira" med moder och syrra, som liksom jag är singlar. Förr var vi så många vid jul och ungarna var små. Det är känsligt att bli färre. Och det blir bara värre framåt jul. Känner det. Tsunamin, stormen, brorsan. Hade det inte varit så förlamande tungt efter tsunamin hade vi kanske märkt att det var något annat med honom än det kollektiva mörkret, vi hade kanske kunnat göra något.

Det verkar som alla tycker att det ska bli jätteroligt med julen i år. Är inte med på tåget. Jag har tända ljus och balkongslinga fram till mars ändå, det gör liksom ingen skillnad.

3 kommentarer:

  1. Och jag jag bara vägrar....vara alla andras utväg och alibi och gud vet vad under julen.
    Mina barn åker till sin pappa för andra året i rad, därför att de vill det därför att de helt enkelt har det roligare där med alla kusiner och så. Och det är helt ok med mig, för jag längtar bara efter lugn och ro, men detta tycks ingen kunna förstå utan det rings och det tjatas hit och dit. Jag som bara vill njuta i mitt nystädade julhem med tända ljus och lugn, lugn, lugn.
    Helst skulle jag också vilja gå ut och slå runt rejält på juldagen men har ju fortfarande nästanexet...så det lär ju inte hända.

    SvaraRadera
  2. Åh nä, här har du en som gärna suddar bort hela julen från kalendern. Hade bra gärna varit tillbaka i Brasilien och sluppit denna julen som förra men så blev det inte...

    SvaraRadera
  3. Sudda sudda.

    Jag skulle ge vad som helst för att få åka till Brasilien, eller Goa just nu. Hoppa över alltihop.

    Gärna välstädat, mysigt, lugnt och minimalt med matlagning, julmust och god julöl.
    Men tomtar och hö-hö och julsånger, näe. Jag har ändå ingen ledighet vare sig före eller efter jul. Det är en vanlig helg bara.

    SvaraRadera