9 december 2005

Framkört och bortforslat

Andras ögon rinner. Mina torkar. Bergis vinterallergi.

Hade en ensam eftermiddag. Influensatomt i landskapetet, där 8 av 12 var sjuka. När jag kom hem somnade jag nästan direkt i soffan, men telefonen räddade mig. K berättade att jag missat en mysig spelning på Hotellet igår, då jag tydligen sov istället för att kolla mailen ordentligt.

Sen somnade jag ändå om till simmästerskapen i Trieste. Dottern sov redan före Filmkrönikan, som höll till i Venedig.

Synd att de simmar i långbrallor nuförtiden, tänkte jag. Somnade när jag funderade på varför långa trikåer används i frisim men bara halvmeters när de simmar rygg.. zzz zzz

När jag vaknade hade jag ett städpass. Det är rockader i lägenheten sen den nya hyresgästen flyttade in. Samma summa sunkinga saker ska samsas, fast på mindre yta.

Kapitulerade och vände mig till blocket.se igen. Efter ett tag kom en tjej körande med en bokhylla. Monterat och klart och framkört till dörren. När jag gallrat ska jag lägga ut överflödigt på blocket. Men då kommer istället nån och hämtar.

Att inte ha bil har sina absoluta fördelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar