20 november 2005

Y, f och b istället för a till c

Sent ska syndaren vakna.

Fick idag lära mig hur man göra en "favoritlista" på nyligen.se, så att man lättare kan följa de bloggar man verkligen vill läsa.

Jag brukar läsa lite hit och dit. Komma till nåns blogg, kanske klicka på den bloggarens bloggtips, eller till exempel ta var var femte i listan på senaste uppdaterade på nyligen.se. Gång på gång går jag alltså in på bloggar jag inte alls vill läsa. Oj, den igen. Åh nej en partipolitisk torris. Eller klickar på länkar i bloggar och hamnar på helt andra spår.

Kort sagt. Kanske inte helt fel, men osystematiskt.

Så nu ska ska det bli ordning och reda. Från a till ö kanske? Nej, nej, jag tog och kollade y, f och b. Jag är tydligen totalt omöjlig.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev...men hur gör man? Förmodligen går det inte lika bra där jag har min blogg.

    SvaraRadera
  2. Favo-listan görs från nyligen.se uppe i högerhörnet. Klicka på länken och du skapar ett konto.

    Sen kommer du se en nyligen.se-lista med bara de bloggar du väljer själv.

    Min lista till vänster har inte med favoritlistan att göra. Den har jag gjort manuellt, och missat det mesta, förstås.

    SvaraRadera