25 november 2005

Como-dejt i parken

Hallå alla morsor, mamsor och tantor, dejt på G!

Ikväll ska jag faktiskt på en slags dejt med mitt livs första kärlek. Som jag berättade för några tjejer på Elverket förra helgen.

Han och jag träffades på gården när vi var 2 år, och vi var absoluta grannar i nio år, ungefär som i serien "Vänner", där man springer fritt in och ut i varandras lägenheter. Plötsligt flyttade min familj till förorten, och sen dess har vi inte setts mer än en gång när vi var 12 och allt var jättepinsamt.

Vi var bästa kompisar och våra två-tre år yngre småbrorsor likaså. Ser nog barndomen inne i stan i något slags rosa skimmer, med parken, med alla spontana storgruppslekar och buset med gänget, det vill säga han och jag och så tvillingarna över gården.

Lite nervöst känns det. Antagligen kommer vi ses i parken. Om det nu blir av...

2 kommentarer:

  1. det var bla mej du berättade för :)

    SvaraRadera
  2. Det var du, det var Mamselemamsan och två till, eller hur!
    Dejten var verkligen bra. Att börja träffa en kär barndomsvän som var bästa kompisen är något man borde ha gjort mycket tidigare.

    Han var precis så trevlig och ödmjuk och egensinnig som jag minns honom.

    SvaraRadera