12 oktober 2005

Londonpengar

Tänkte på att jag knappt tänkte på pengar i London. Man bara pröjsar.

Allt låter rätt billigt. 3.50 för en frukost. 44 för en hotellnatt. En dag på tunnelbanan för 4.70. Dubbel espresso 1.30. Men det handlar förstås inte om euro, utan pund, och pundet kostar nu över 14 kronor. Alla säger att London är extremt dyrt, men har man enkla vanor som jag är det nog överkomligt. Igår kände jag lycka över en snyggt upplagt 8-bitars sushilunchbox med en fräsch sallad i mitten för 4.95. Att sen äta med folket i solen på Soho Square.

Under 3000 gick kalaset på. 2460 för 4 hotellnätter och flygresan 400. Resten mat och dryck.

3 kommentarer:

  1. ...och väntar väntar på en lite mer intressant rapport.
    Träffade du exet ?
    Vad hände annars ?
    Nyfiken helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Gjorde du nåt MÅSTE i London? Nåt att tipsa om? Åker nästa helg.
    Och hoppas att inte nån dåre ska bli martyr i t-banan igen.

    SvaraRadera
  3. AP: Jag får väl läcka lite sen...

    Häxan: Jag undersökte Soho. Det kan vara ett roligare måste än att se Big Ben eller vaxkabinettet.
    National Gallery gick jag förbi, men inte in på, tyvärr. Skulle bara.. först, tänkte jag. Men National Gallery vid Trafalger Square ÄR ett måste. Var där varje dag under en veckas värmebölja i London när jag var 17 år. Så en del av samlingarna har jag sett ordentligt. Men vill återse.

    Tips kan man annars bara ge om folk berättar vad de gillar. Det finns ju oftantligt mycket att se och göra där.

    SvaraRadera