26 oktober 2005

Godnattstatus i regnet

Boll 1 landat. Fick uppdraget. Och har en god kollega kvar.
Boll 2 i luften. Ska bli intressant att se var den landar, om den landar.

Jag tror att de två besöken hos psyk..oterapeuten triggat igång rätt mycket funderande kring barndom och socialt och känslomässigt nuläge. Tre besök fick jag efter ihopbrytningen för några veckor sen, när jag stod på Stora gatan och tjurade och inte visste vart jag skulle ta vägen.

Jag har en ledsen period. Känner mig som killarna på flotten i senaste avsnittet på Lost, som hade visionen om räddning men ser hela flottbygget gå upp i rök och kära personer försvinna, och till slut inser att de måste tillbaka till det dom flydde ifrån.

Bloggen och spanskan håller mig flytande just nu. Bloggen som ventil och sätt att få finnas till i egen takt, och spanskan som utmaning. En 1/3-del av jobbet verkar kunna bli hyfsat framöver också.

4 kommentarer:

  1. Grattis till uppdraget - och skönt att kollegan inte svek. Det var en boll nr 1.

    Bol nr 2 skulle jag sparka iväg ocm jag var du, men det är lättare sagt än gjort, jag vet, jag har också varit där.

    SvaraRadera
  2. Thank you.

    Boll 2 flyger just nu. Landar väl i Malmö snart... där den får hoppa omkring själv som den vill.

    SvaraRadera
  3. Jättegrattis att det funkade med jobbet !!
    Boll nr 2 blir värre och värre tycker jag, det finns så många andra... lägg inte mer energi på honom, han är ju verkligen ingen schysst kille.

    SvaraRadera
  4. Tack AP. Det där med x-et blir inte värre och värre, det är sådär det varit i några år. :-). Man får ta det till boken sen. Eller nåt.
    Nästa man ska åtminstone kunna svara rakt på frågor och inte ha lögn eller strutsbeteende som standard.

    SvaraRadera