13 september 2005

Pigg på väg att bli bråkig

Och jag har otroligt bråttom till jobbet. Börjar ett.
Med klaff cykel-buss-tunnelbana kanske jag hinner lunch.

Sen ska jag skriva - och bråka - och skriva igen.
Folk gillar inte att deras budskap skrivs på ett kort och begripligt sätt. Det förringar deras enorma insatser, som bäst låter sig beskrivs i 20-sidiga dokument.

- Det är för generellt, säger killen.
- Men det står precis vad du berättade för mig var det allra viktigaste
- Ja, men det där vet väl folk redan
- Är du säker på det?
- Nä.
- Kan du inte vara mer specifik då. Berätta exakt vad som ska ske, när det börjar, vilka som berörs.
- Nja.. nje.. Äsch vi kan nog strunta i det här...

Det är honom jag ska jaga. Och bråka med.
---
Behövde inte bråka. Han fick böja sig och kläcka ur sig. Sen ska jag hjälpa honom att få ordning på resten av informationen, även om han inte har lust till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar