21 september 2005

Dagens: blivit en anhörig

1) VÄLKOMMEN SOM ANHÖRIG

"Kära Anhörig --- Härmed inbjuds Du till --- 10 tillfällen --- onsdagar --- "....
"Men det är ju då jag går på spanskan..."

Hade det på känn. Dags att byta bloggnamn till Coola anhörig-bloggen. Skulle behöva gå på anhörig-möten för folk som mist nära i ond bråd död, som i tsunamin eller avbrott och olyckor. Men nu har jag blivit inbjuden i ett program som drogmissbrukaranhörig.

2) DÅLIGT-SAMVETE-LEDIGHET

Pappan-till-barnen-x:et tycker att mitt val av London-helg är synnerligen illa vald. Han ska jobba hela den helgen. Va bra sa jag, då är du ju ändå hemma på kvällarna... nej, det är visst en mycket efterlängtad fest på lördagen och... En helg i månaden ska dottern bo hos honom. Och då får jag alltid initiera, och det är alltid fel helg.

3) HELLRE INGET ÄN SKITJOBB

Det står helt klart att jag hör till dem som ska jobba på vara hemifrån 8-12 timmar om dagen, medan andra inte står ut med (att förnedra sig på) ett (satans skit-)jobb mer än två dar, och hellre ligger på soffan och klagar, och blir försörjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar