21 augusti 2005

När hon ska hit ska jag dit

Nån skriver om sin väninna i en spalt i nån av gratistidningarna.
Det skulle jag också kunna göra. Men det skulle mest handla om min dramatiska syster det, och det gör jag bara inte. Hon skymtar fram ändå här i bloggen, kanske som en av väninnorna.

Men nu är det så att en annan av "väninnorna" kommer till Sverige idag. Ordet väninna har aldrig legat rätt i min mun, men jag skriver väninna så att alla förstår att det inte är en kompis vilken som helst, utan en av de långvariga tjejkompisarna, såna som finns med en i livet, fastän man kanske inte träffas så ofta.

Det är så typiskt med en närmast astrologisk dubbelgångare som hon är, att hon är på väg hit till Stockholm nu, när jag i stort sett är på väg dit, till England. Träffade henne -99 när jag var på intensivkurs i Engelska på bondvischan utanför Winchester. Hon är min lärare i engelska. Vidare älskar hon Sverige och jag England.

Nu ringde hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar