28 augusti 2005

Både samlare och jägare

Ska nu ta mitt pick och pack, dvs palm-piloten och några anteckningar, och sätta mig nere vid Årstaviken och titta på folket som besöker Street market. Som ni vet shoppar jag inte gärna, och får mest magont av marknadsplatser.

Har just läst lite på nätet om människans förflutna som jägare och samlare, och undrar varför man förutsätter att det bara var männen som jagade och att kvinnorna stod för samlandet. Kan det inte ha varit så att de unga och starka jagade och de äldre och de yngsta samlade. Låter ju smartare.

Jag gör i alla fall både och. Jagar upplevelser och samlar intryck.

Image hosted by Photobucket.com
I den tomma soffan sitter jag. Egentligen. Palm-piloten glömde jag förstås och fick fota lite istället.

1 kommentar:

  1. åhh vad mysigt det ser ut, får vem som helst liksom bara komma och sätta sig där eller... ser ut som folks privata soffor. Jag vill också bo i Stockholm, var där en snabbis idag, egentligen mest för att testa om jag ska satsa på ett bättre jobb och då behöva pendla varje dag. När jag var ung och fortfarande full av ambition så var min dröm att bo och jobba i New York nu skulle jag faktiskt nöja mig med Stockholm.
    "AP"

    SvaraRadera