4 juli 2005

Tuff brud på Akkurat och knäppgökar på Mondo

Image hosted by Photobucket.com
Image hosted by Photobucket.com
Image hosted by Photobucket.com

Kitto från Australien på Akkurat igårkväll. Träffade först L, sen den ena efter den andra och till och med tre kollegor, varav de två bästa sångarna vi har på jobbet. Kitto sjunger speciellt och det är ett jävla ös och flera sa "otroligt att tre personer kan låta så mycket".

Nästan alla ställen hade stängt när Akkurat slog ihop. Och Patricia hade ju söndag. Man kommer bara in om någon specialinbjudit en. Och det har ingen. Gaypolarna förstår inte riktigt att man faktiskt vill bli inbjuden. Fick följe i Götgatsbacken av en lost fransman och drog med honom till Kelly's på Folkungagatan.

- Vi tar inte in fler, sa dörrvakterna
- Jamen, jag ska bara kolla om Karin är här...
- Vilken Karin?
- Karin, ni vet hon med långt svarta hår med blått i, hon är alltid här...
- Ok, ska kolla om hon är kvar...................

- Nej, hon gick för ett tag sen. Sorry.

Knallade så in på Mondo. Fransmannen försökte först locka hem mig istället. "Jag går inte ut för att gå hem till nån", sa jag, och han droppade av.
Dom hade salsa för 50 spänn och nåt annat som kostade 150. Jag tittade i plånboken och sa: "Då tar jag salsan".
När jag kom upp till salen avslutade det sista paret sin sista dans och jag gick istället ner till restaurangen och tyckte jag tjänat hela 150 kronor som inte betalt något inträde alls. En glad ensam kille dansade och dansade. Han såg inte speciellt ball ut jämfört med gängen som stod och bara var coola, men hade så tråkigt.
Vem går ut för att ha tråkigt? Det var kul att dansa en stund. Han svängde runt mig i säkra salsasvängar. Virrigt. Kände verkligen hur alla tyckte att han och jag var såååå fel man kunde bli. Men roligt var det.

2 kommentarer:

  1. Den tuffa bruden är fö vansinnigt trevlig också. Alltför sällan i Stockholm bara. Kul att du med uppskattade spelningen.

    SvaraRadera
  2. Kul med kommentar, förstår att Kitto spelade igen på samma ställe, fast fem år senare.. min text här är från 2005.

    SvaraRadera