2 juli 2005

Klä sig ännu sexigare

Impulsköpte några plagg i Barcelona. "Köp, köp, tänk inte", tänkte jag, och köpte.

Fem stycken toppar blev det. Inget speciellt dyrt eller chiqt, men ändå.
Två svarta linnen, samt två längre svarta och en grön sak. Kände mig riktigt stolt. Med de senare på kommer min framgång hos männen kanske öka från 0 till 1 eller 2 (av 100 alltså).

Image hosted by Photobucket.com

Så kommer polaren, mitt eventuella resesällskap om en vecka, och visar upp sig på kvarterskrogens uteveranda i sin nya vinröda KORSETT a la Molin Rouge. En hel uppsättning ska med på resan... Till och med männen på Hornsgatan himlade av fröjd och frågade om de fick följa med. My God.

Kom på mig själv med att fundera på hur JAG skulle kunna chocka HENNE. Att det kunde vara kul att nån enda gång se henne flippa ut för att JAG är så iögonfallande att hon får känna hur osynlighet känns.

Som jag ser det är det stört omöjligt, och någon skönhetsoperation före resan hinner jag inte med. Steget förbi korsetterna vet jag inte vad det skulle vara, men man kan ju komma tjoande på Arlanda och liksom ha glömt kjolen.

Jag får nog ta en annan utväg än att försöka vara så sexig klädd som möjligt.
Några förslag?

8 kommentarer:

  1. Snygga linnen!

    Jag var i samma läge som du i min ungdom, med en kompis som fick mej att bli en grå liten mus. Killarna fullkomligen drunknade i hennes decolltage (stavas det så?).

    Men visst vill vi hellre ha killarna som uppskattar en mer subtil sexighet och en aktiv hjärna. Eller..?

    SvaraRadera
  2. Absolut är det så. Och man tänker också att de där männen är man ändå inte intresserad av.

    Det är bara så tråkigt att bli negligerad, och behöva sitta brevid som nån slags åskådare, medan polaren tycker allt är skitkul.

    Exempel:
    Jag frågar den nya personen nåt.
    Personen svarar istället till polaren.
    Man sitter i en slags fälla exklusivt utanför, och kan också hamna i läget där man sen efter ett tag blir URSÄKTEN för att killen eller killarna får nobben.

    Man blir trött på det i längden.

    På så sätt är det roligare att resa ensam och kunna vara den man är.

    Tyvärr är väl decolltage (jag vet inte hur det stavas) vägen till mången man. Saken är ju den att de kan vara otroligt trevliga även om de initialt drunknar. Så var det med åtminstone två av mina x... att de föll för brösten först och mig sen.

    SvaraRadera
  3. I mitt fall är jag säker på ingen har fallit för brösten, de är alltför obetydliga, men söta, tycker min sambo.

    Men till problemet med din kompis -det är ju roligare om det är lite balans och man får komma till sin rätt som den man är.

    SvaraRadera
  4. Linnena ser jättefina ut! Korsett däremot är bland det fulaste jag vet. Skulle nog inte vilja ha en kille som glodde efter korsettklädda kvinnor. Det fanns ju även en anledning till att korsetten försvann från kvinnoklädseln under tidigt 1900-tal...

    Men jag vet hur det är att stå i skuggan av snygga kompisar. Jobbigt. Har dock börjat inse att jag faktiskt duger också och det gör du med!!

    sen undrar jag om allt måste vara så himla sexigt jämt. Kan man inte få bara känna sig fin?

    SvaraRadera
  5. Men hörru, nu är vi där igen!!! Vad var det vi sade strax före midsommar omväninnor som konkurrerar ut oss?
    Du får ta med mig och resa i stället, jag hinner inte med någon operation heller och korsetten har jag lagt på hyllan...i garderoben alltså, någon annan "hylla" har jag inte...*s*

    SvaraRadera
  6. Kroppsmålning! Det är allt som måste sägas. Mycket vågat och det lär chocka henne.

    SvaraRadera
  7. Ja, upp på hyllan med skiten. Väninnan kan sitta med sina karlar och ha det gött, medan jag drar vidare.

    Kommer bara tillbringa några dagar med henne, sen gör jag min egen tripp.
    Man mår definitivt inte bra av att vara tredje benet eller femte hjulet.

    SvaraRadera
  8. VISIT THE SWEDISH GIANNA NANNINI PAGE
    Lennart

    SvaraRadera