1 maj 2005

Festat bort jackan igen

Sätter mig inte och skriver bloggar när jag droppar in vid 5 efter en natt på stan. Jag hamnade i KÖ på Mosebacketorg. En halvtimme tog det nog, men ingen gav upp. Raw fusion är det bara varannan vecka, eller några gånger om året, för min del.

I gästboken på www.rawfusion.se står det:
D,
2005-05-01 - 13:17
Benji B svängde igår. grymt!

MIMI,
2005-05-01 - 03:33
Tack för att ni finns. Magisk kväll!!


Skönt. Då var det inte bara jag som tyckte om musiken alltså. Bra att vara bland knäppisar med samma musiksmak då och då. Men varmt var det. Kändes som varmbad till slut, så jag trillade vidare ner till kajen och köade igen, men för att komma in på båten Patricia. Ett helt gäng vilt gestikulerade döva stod bakom mig i kön och vakten blev disträ och viftade snabbt in mig. Rörigt och mycket folk, men jag behövde dansa lite till, helt enkelt. När jag skulle hem hittade jag inte brickan till garderoben och de hittade förstås inte jackan. Det är så typiskt mig att behöva gå hem i bara linnet...

Det har hänt rätt många gånger. En gång på Spy bar på Birger Jarkgatan, där jag tappade brickan och fick vänta till sista man hade gått hem, och då fanns en jacka kvar, en mycket stor mans skinnjacka, och den ville jag inte ha.
Några dar senare ringde de från Spy Bar och sa att en kille hört av sig om att han fått en alldeles för liten skinnjacka på sig när han gick hem. Dom skrattade gott åt att han inte hade märkt nåt då.
Men den värsta jacktappningen var i London mitt i December för några år sen. Min syrra älskar att berätta hur jag låg på AKA bars golv och dansade med fyra AS-snygga fotbollsspelare och sen söp bort jackan på The End... men riktigt så illa var det inte. Det blev helt enkelt razzia och alla blev utkastade.

Nej, nu måste jag bara åka till London igen.

1 kommentar:

  1. Måste erkänna att det inte bara är jackor jag tappar, så en hjärnskrynklare skulle bara få huvudbry...

    Liggande dans tänkte jag ta upp i flera kommande texter ;-)

    SvaraRadera