24 maj 2005

4:a bytes mot 3 lägenheter tack

Har gett mig in i bostadsbytargebitet igen.
Många gör som jag: Hänger på Björns bostadsbytare i åratal, lite periodvis sådär.

Vi ligger liksom där och lurpassar lite, och när nåt riktigt intressant rektangelbyte äntligen dyker upp blir man jätteoptemist en vecka innan bytet glider en ur händerna igen.
Andra bostadsbytare blir lättirriterade på att man inte vill byta direkt, men alla har inte bråttom. Hellre långsamt och rätt än snabbt och fel... eller vad nu Dick Harrison brukar säga...

Jag gjorde nåt dumt tidigare. Eller snällt tänkt snarare. Lovade sonen att jag skulle (försöka) byta vår 4:a mot en 3:a + en 1:a (så småningom). Nu är det som ett löfte, och jag sitter med för stor lya, så det börjar bli dags, men hur vanligt är det att just 3+1-kombinationer vill flytta ihop?
Oftast har de som vill flytta ihop två 1:or eller en 1:a och en 2:a.

Idag såg jag ett byte som skulle innebära min 4:a mot en 2,5:a på Söder, en 1,5:a på Kungsholmen samt en liten 2:a i Lund. - Jag vill ha den i Lund, skrek dottern, den kan man nog byta mot en 1:a i Köpenhamn och... Och jag tänkte bara Ojdå.

2 kommentarer:

  1. Jag ler brett varje gång jag går in och läser hos dig - så väl jag känner igen mig!

    SvaraRadera
  2. Kul. Ska kolla in dina sidor också, har visst missat dom. Läser i stort sett bara lite random i mån av tid från nyligen.se och har inte sett din blogg tidigare...

    SvaraRadera