18 april 2005

Världens smalaste midja

Hon har världen smalaste midja, skriver Aftonbladet idag: Hennes midja - 38,1 cm. Inskrivet i Guiness rekordbok. Hon lyckades minska midjan från 66 cm.

Hörde att det är förhållandet mellan midja och höftmått som skapar attraktionen hos det motsatta könet. Stor eller liten kvinna spelar ingen roll. Det är själva timglasformen som är viktig. Midjan ska vara 80% av stussmåttet. Med mina 78 cm runt höfterna skulle jag behöva en midja på 62 cm för att ha en chans. Hur jag än drar in blir den inte smalare än 70 nånting. Utan fett. Det förklarar saker. Jag kan lugnt ställa mig på vågen i raggsockorna. Uppraggad lär man ändå inte bli utan rumpsilikon eller krinolin.

Image hosted by Photobucket.com

Nu ska jag strippa och se vad som händer. 51,3.

Image hosted by Photobucket.com

Tre gånger har jag vägt uppåt 60 kg:
1) Höggravid med första barnet
2) Höggravid med andra barnet
3) Var anställd på Ericsson ett antal år. Gick smygartat upp nåt kilo per år pga luncherna.

Så dumpade dåvarande pojkvän mig en valborgshelg och efter två veckor utan aptit vart jag åtminstone smal igen, om än inte alls lycklig.

2 kommentarer:

  1. Shit! "midjetanten" såg ju helt overklig ut.

    SvaraRadera
  2. Ja, proportionerna blev lite konstiga där.

    SvaraRadera