2 april 2005

Snart trycker jag på knappen

Farligt med lördagkvällar på nätet, efter en produktiv och reproduktiv dag. Jag är beredd att trycka på knappen. Boka/beställ/köp. Ni vet. RESOR.

Det reproduktiva idag var fåtöljfixandet, men också att jag lyckades hittat en 3 millimeters-fjäder som lossnat från filmvredet på min gamla Nikon FE. Den studsade iväg tyst och odramatiskt - på mitt köksgolv. Av alla ställen. Det mesta jag hittade där under letandet var betydligt större än så och varenda vrå i köket blev städat. Den låg och vilade i ett av hålen i en förlängningskontakt på golvet.

Den lilla fjädern (eller spiralen) är nu inlåst i en plastburk inför reparation.
Mitten av bilden:
Gammal Nikon-fjäder

Funderar på att åka till Turkiet på onsdag kväll, direkt efter projektavslut. Behöver bara trycka på knappen. Kollar på Stockholmsvädret för att se hur kul det verkar bli att vara ledig här jämfört med där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar