28 april 2005

Protest

Nu har jag tagit en Suprafen. En knallrosa turkisk tablett som visst innehåller ibuprofen. Hoppas den hjälper.
Har försovit mig, men ändå sovit för lite. Är givetvis uppe och hoppar, men på helt fel plats. Skulle ha varit på jobbet klockan 9, men vaknade inte. Suck. Andra dan på nya uppdraget.

Jag är inte skapad för yrkesarbete på förmiddagarna. Det går bara inte. Min startsträcka är 2-3 timmar med enklare hushållssysslor. Sen, nån gång efter lunch, börjar huvudet och lite annat att fungera.

Har nu räknat ut att jag borde gå ner på deltid och slå fast att min arbetstid är mellan 13 och 18. Slog in 5 delat med 7.5 på miniräknaren, vilket ger en deltid på 0.666666666... det vill säga 5 timmar om dan och 25 per vecka. Lediga förmiddagar och lediga kvällar skulle göra livet sååååå mycket lättare. Hela min arbetslivsångest hänger ihop med att jag alltid är outsövd om jag måste gå upp för tidigt. 13 år i plugget. Samma sak. Alltid trött. 25 år på arbetsmarknaden. Trött.

Vi kvällsmänniskor tvingas försöka prestera på samma villkor som morgonmänniskorna fastän vi bara får sova 4-5 timmar per natt.

Det är inte rättvist.
---
Kom senare under dan på att 9 år grundskola och 3 år gymnasium gör 12 år. Inte 13. Inte lätt med mornar, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar