12 mars 2005

Ungarna skrattar åt mig

Har börjat upptäcka att dottern tycker att jag är riktigt rolig. Det har kommit det senaste halvåret. Hon verkar uppskatta mina konstiga vändningar och våra diskussioner. Tidigare tyckte hon nog bara att jag var pinsam, förutom min musiksmak, som alltid varit uppskattad, om än hånad.

Jag var själv i sån konflikt med min mor under tonårstiden att jag aldrig kunde vara hemma. Var i plugget, hos kompisar, bodde hos snubbar, jobbade i helgerna och reste i Europa på somrarna. I tredje ring "flyttade" jag hemifrån. Fick hela 100 spänn och tog sakerna på tunnelbanan.

Inser , hur knasigt livet än gestaltat sig, att jag faktiskt lagar taco-middag med ungarna en fredagkväll, och båda är hemma frivilligt hela kvällen. Sonen gick hem till sig först efter 2.

Det slår mig att det att det kanske inte är jag som håller kollen på dom, utan dom som vaktar mig... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar