17 mars 2005

Jag vill veta mer helt enkelt

Man ska bara vara sig själv. När jag försökte stajla till det hela i förra texten keffade min blogg ihop. Får svårligen igång blogger, och spara går knappt.

Apropå spara så slösade jag vilt igår. Krognotan gick på 2400. Inte så mycket för fem kanske, men det var ytterligare både före och efter maten. Till exempel på Gondolen, och på Kellys, och så taxin hem. Nu gäller det att INTE tappa kvittot.

Kom hem och såg bitar av Trainspotting. Har aldrig lyckats se filmen i sin helhet. Jag får göra ett nytt försök. Vad jag skulle vilja veta är hur utbrett heroinmissbruket är i Sverige. Det är så tabubelagt. Är det sant att man kan använda heroin i åratal utan att någon i omgivningen märker det? Ingenstans hittar jag rena fakta. Bara skit, bara lösa påståenden. Bruket av rökheroin har ökat kraftigt de senaste åren står det, år från år, och samma texter på alla webbplatser om droger. Jag vill ha fakta.

Samma sak med pälsängrar. Man hittar ingen tillförligtlig information, till exempel om hur de bor, om de är aktiva hela året, om både larverna och baggarna käkar ull, hur de förökar sig, och vad det käkar om favoritmaten saknas. Flyger baggarna då istället in till grannen eller kravlar baggar och larver via trossbottnar vidare till bättre jaktmarker? Äggen, hur ser dom ut, och överlever ängrarna en natt på balkongen när det är -5 grader. Jag vill också veta om de från år till år anses bli fler, eller om ängermängden är konstant.

Hittar en ullfilt som är angripen. Undrar då varför där inte finns några ängrar kvar och inte ens spår av dom. Varför stannade de inte kvar och åt upp hela filten? Där fanns ju käk för hela släkten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar