26 mars 2005

Erkänner sexpack

Köpte ett sexpack igår. Ägg alltså. Till andra.

Äggen gick åt. Erkänner: åt ett själv faktiskt. Så om jag inte publicerar nåt på två-tre dar så vet ni att det berodde på ägget.

Vår lilla eftermiddagssallad växte nämligen. Det blev ett gående bord, som det heter, med hemgjord inlagd sill, potatis, tomatsallad på jättegoda riktiga tomater, avokadosallad, färska räkor, goda ostar, bröd, flera sorters öl, påskmust, vischy noveau förstås, folköl, Urquell från bolaget och det vin som folk tog med sig. Och kaffe. Vid sju begav sig gamlingarna hemåt och ungdomarna rasade in.

Mitt fina vin är kvar. Snygg flaska:

Image hosted by Photobucket.com

Vet inte vad jag ska göra. Dottern med kompisar kommer hålla till här, och jag vågar inte gå ut, utifall grannen skulle få för sig att anmäla igen. Har ringt på tre gånger hitills, och ringde nyss för att säga att dottern har födelsedag, och höra av sig om vi stör. Men hur ska jag veta om hon är hemma om hon varken svarar på telefon eller öppnar när man ringer på. Och nu kom tre killar också. 6 tjejer och 3 killar i rummet ovanför grannens sovrum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar