11 mars 2005

En del coola kvinnor kan det där

Såg coolchiqs sida idag. Kände visst släktskap. Vem av oss som är kusinen från landet kan man ju undra! ;-) Coolchiq kan i alla fall allt det där som Coola morsan inte har en susning om.

Jag kan inte shoppa. Prylinköp sköts via ombud, som min son. Det är en iPod, du ska ha, säger han. Och jag langar fram mitt eurocard, betala senare blir bra.

Ni förstår vilken vånda det är när jag nu måste skaffa en ny tvättmaskin också. Min rådgivare är så kvalitetsmedveten. Maskinen kommer att kosta runt 8000 och dottern tjatar om att vi ska ha torktumlare också. Annars kan det va, säger hon. 16ooo, hejdå. Ingen resa i vår.

Tack och lov är vitvarorna sorterade efter funktion. Tvättmaskiner där, diskmaskiner där, spisar där. Busenkelt egentligen. Logiskt.

Jag är däremot fullständigt vilsen på Åhléns sminkavdelning, där de delat in utbudet efter märke. Hur ska jag ens kunna börja någonstans. Om jag tappat mitt enda läppstift vill jag gå till skylten LÄPPSTIFT, där de helst ska vara färgsorterade. Jag vill inte gå till 20 olika butiker i butiken och försöka komma fram till vad som är läppstift. Dessutom kan jag inte franska, och förstår inte om det är badolja, hudkräm, parfym eller sminkborttagning i hyllorna.

Jag passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar