27 mars 2005

Dina klipp säger vem du är - eller var

Dottern fått en pyttliten dokumentförstörare med vev, från Mujo på Åhléns, och nu gäller det.
Hiva in räkningar och skit. Veva på.

Har gått igenom högar med gamla kvitton i jakten på det försvunna kvittot på min trasiga Canon ixus, men hittar allt utom det, och inte heller kvittot på den andra kassa kameran. Båda cirka året gamla, kanske mer, kanske mindre. Har slängt massor av papper och tidskrifter, idag igen. Höll på med det i förrgår också. Och dan innan det.

Hittade en bunt klipp från 1980. Ordentligt urklippta. Vad tänkte jag på. Vad gjorde jag då?
Pluggade idéhistoria, tror jag. Jobbade med ungdomar på på ungdomsgårdarna i Bandhagen, Hagsätra, Rågsved. Just det. Höll på med läderhantverk, gjorde film, fixade mörkrum...

Trodde tydligen att jag skulle studera, kanske forska. Kvinnofrågor, arbetslivsfrågor, konflikter och våldet mellan grupper i samhället, skolfrågor, bild. Nu åker dom. Klippen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar