17 februari 2005

Isbrytare och andra bagateller


Någon på radio pratar om isbrytarsafari.
Isbrytning är häftigt, både ute i naturen och mellan människor.
Sysslar nog hellre med det senare. Är lite av en diplomat då och då.

Löste nån kollision på jobbet igår. Tyckte att jag gjorde nytta. Kan nog bero på att saker andra tycker är komplicerat och viktigt ter sig lite bagatellartat. Enkelt. Finns nån lösning? Jaha. Den låter bra. Nåt annat förslag? Jaha, det låter också bra. Vad skulle ge mest resultat på en vecka. Hm-hm. Ska vi köra såhär då? Du gör det, han gör det. Hon koncentrerar sig på det och jag tar på mig dethär. Ok-ok, skitbra. Ses på fredag.

Vågade öppna balkongdörren. Solen studsade lite mot snön på balkonggolvet och det finns ju något där. En gnutta värme mitt i den vita isen.

Jag är blekare än nånsin. Glåmig. Uttorkad. Brukar vara ljusbrun vid den här tiden på året. Softa med en Chang i vattenbrynet. Kollade på vivo efter badoljor. Fanns inte en enda. Hittade inte ens babybadolja. Vad har vi för kultur egentligen. Tusen schampon, ingen olja. Trodde massage var lite inne nuförtiden.. Köpte olivolja, Zoega, Vischy Noveau, mjölk, socker. Tur att man ändå får hembryggt kaffe och orkar släpa hem fin-vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar