19 augusti 2005

Inte visa att man är ensam

Löpsedlar om hur man förbättrar det sexuella samlivet med sin partner är knappast lockbete när man inte har någon partner. Det kan ju inte bli mer ointressant.

Att över huvud taget träffa någon man faller för och kan passa ihop med är ju det svåra. Och att lyckas hålla modet uppe även om man blir behandlad som luft.

Om jag inte kan gå ut och improvisera där det går att träffa nya människor vet jag inte hur det ska gå till, om jag nu inte ska släppa ner den där krukan på nye grannens terass eller sätta in en annons. Den stora majoriteten singlar verkar ju hellre sitta inne och fabulera och chatta med okända via datorn än att faktiskt prata med nya personer därute. Därute vill man ju inte visa att man är ensam.

1 kommentar:

  1. Tack! Jag prövade två ställen för några år sen, och gick på några dejter, så *helt* nät-ovan är jag ju inte - men jag tyckte det var otroligt tröttande att läsa presentationer och avbryta konversationer med mindre intelligenta män. Men det har kanske blivit bättre.
    Känner bara att det inte är min pryl, jag tycker att det är otroligt bra att folk har en chans att träffas även om de inte bor mitt i city eller har lust att gå ut och ragga live.
    /como

    SvaraRadera