24 februari 2008

Stockholm stockholm

Stormen Gudrun röjde runt i södra Sverige i början av 2005, sen kom väl Per (eller Pär), och igårnatt gick varningarna ut på radion. Håll er inne. Men nu har stormen över södra och västra sydsverige dragit vidare. Si och så många är utan el. En del träd har fällts, men inte så illa som då.

Kanske fanns det en tanke med att lägga den här stan, Stockholm alltså, just där den ligger, för den ligger skyddad. Från vind och storm.
Vet bara ett träd som fällts av storm på 30 år. Resten av träden stod pall.
Jag var så upprörd att jag bara sprang omkring och lägenheten och skrek......... björken, va fan är björken... va fan, min björk.. sätt upp den igen!!!!

Den stormnatten ramlade ett riktit gammalt och högt träd omkull i en liten parkplänt utanför mitt fönster. Trädet som fyllde och hade förgyllt hela min utsikt från vardagsrummet fanns inte längre. Istället fick jag ett fult gurt kontorshus skarpt och rakt in i ögonen. Fult ska det vara!

Storm är en sak, men att hugga ner träd med avsikt en annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar