6 januari 2008

Sovsjuka med apatisk touch

Fredag efter jobbet grät jag av vinterblåsten. Skrek fan jävla skitväder, vad är det för idioter som bor kvar här... Sov 22-02, sen lördag 8-12, 13-19 och 20-24. Missade först fredagkvällen och sen hela lördagen. Som i koma. Mediterade för att bli pigg - men somnade ohjälpligt. Har nu varit uppe och suttit vid datorn och surfat thailansresor, facebookat, läst bloggar och förberett nytt kontrakt för H, vår mycket slarviga inneboende. Vi sökte en ickepedant på blocket - och fick vad vi sökte.. Imorgon ska hon packa ihop akvariet som aldrig fick en enda fisk i sig på 1.5 år, bara alger och giftmaskar och mögel. Har ställt larmet på kl 12. Ska hasa mig ut i den där kylan som jag grinade i. Den gör ont. Och jag när illa och går sönder av självförakt över att inte lyckats bättre med val av boplats.

3 kommentarer:

  1. Är valet av boplats ett självval?

    Det blir aldrig perfekt. Varmare kanske men då kommer väl översvämningarna, tsunamisarna, jordbävningarna, tyfonerna, vattenbrist och annat elände i stället. Efter ett tag börjar man försköna hemmet, efter ytterligare en tid längta efter den svenska, inte bara sommaren utan också, Hornsgatan i vinterskrud!

    Du bor skitbra i en skön stad! Vädret är inte perfekt men det blir det snart igen och då njuter du dubbelt!

    Det här sa jag lika mycket till mig själv som till dig.

    SvaraRadera
  2. Det här är till er båda två !

    Jag avundas er båda, jag bor på en av landets fulaste platser, när jag ska ut och promenera måste jag gå under motorvägen, sen hör jag bruset hela tiden OCH det är så långt till staden så jag kommer ju aldrig dit när det är kallare än 15+ ute.
    Visst har jag det fint på insidan och jag behöver inte irriterar mig på nån inneboenden men i övrigt skulle jag mer än gärna byta !
    Fattar hur sunkigt det är när jag bor där nära dig CM, sist jag var där fick jag totalt spel.
    Den här kommentaren framstår ju som helt förvirrad men ni förstår ju.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde du bodde halvlantligt och lite tjusigt.. men som jag sa, jag bor bra, men prylar och att allt flyttar sig och rörs ihop till kaos stiger mig åt huvudet ibland, utöver det vanliga att hyran och utgifter gör att man måste jobba för mycket och jag har för lite ork att ställa i ordning så att folk med 2 mindre lägenheter kan komma hit och titta.. så att jag kan flytta till mindre, få lägre hyra, jobba mindre, och kunna hyra ut, så att jag kan vara bortrest och på resande fot mer och skapa nån annan typ av jobb åt mig själv, som inte behöver dra in så mycket pengar för att få det att gå runt.

    Men vad hände på Draken och har du rummet kvar?

    SvaraRadera