8 september 2007

Vargtimma plus minus noll

Försökte skriva en bloggtext från mobilen i natt, men det gick inget vidare.
Jag somnade först 5 igår och tvingade mig att vakna redan 7 på grund av mardröm.

Tänderna börjar lossna och blir som grus som man förtvivlat försöker hålla kvar i munnen genom att bita ihop medan man letar efter telefonnumret till en tandläkare, en äcklig jävla tandläkare, som kommer säga att det är helt kört. Samtidigt är barnen fortfarande små, och man försöker febrilt hitta dem, samtidigt som man inte kan prata eller svälja eftersom tänderna flyger iväg om man gör det. Letar barn, letar prylar, flyget går, allt panik.. tills jag nånstans i drömmen anar hur det är:
- Lägg av, jag vet att det bara är en dröm, har drömt den där tappa tänder tappa barn så många gånger förut. Wake up!

Vaknade och somnade om och sov till ett. Ett är lagom en lördag. Vid tre är man lite i farten och då är det försent att uträtta stordåd på stan och man kan få tid till lite småplock hemma istället.

7 kommentarer:

  1. Hej! Usch vilken otäck dröm du hade!! Vad rörde sig i ditt huvud innan klockan fem när du äntligen somnade ..?

    SvaraRadera
  2. Jag hade sett Alla helgons blodiga natt 4 och 5, sådär lite grann och sen gett mig på ett par svåra sudokin. Inget speciellt alltså..

    SvaraRadera
  3. Buspappa: Hur går det förresten med Nikonkursen? Hur jag än försöker hitta nån bokning på nikon-siten hittar jag inte stället.

    SvaraRadera
  4. Nikonkursen väntar på oss! Ska vi ta och anmäla oss på samma kurs ..? Skulle va' kul tycker jag! Fast nu är 24:e oktober tidigaste datumet. Du kan prova att göra så här: Gå till http://dschoolbasic.nikon.se/ Klicka sedan på den gula raden "Anmäl dig här>>" Scrolla ner så får du en lista på tid & datum. Jag kan alla resterande datum!

    SvaraRadera
  5. Tack för länken. Nu har jag anmält mig till 24 oktober-kursen. Har du anmält dig?

    SvaraRadera
  6. Nu har jag också anmält mig! Hmm .. skrev serienr på kameran & objektivet i anmälan, fast på den där lilla kupongen i låddan stod det ett annat nummer i hörnet. Blir nog bra i alla fall! Maila mig på knipan@hotmail.com om du har lust att fota, fika, prata om livet eller nått´!?

    SvaraRadera
  7. Då ses vi där, om inte förr. Hoppas du inte är i knipa..

    SvaraRadera