1 januari 2007

Första dagen, första gången

Det är ganska lagom att ligga och lyssna på Christer (och Morgan) i P3 när man sakta försöker vakna till ett nytt år. Temat för dagen var som dagen, den första.

Den första gången minns man ofta rätt bra. Det var på en parkbänk i Bromma. Jag var kär och salig. Första fyllan minns man kanske mest efterspelet på. Hela skolan pratade om mig efter en praktfylla i högstadiet. Precis alla hade varit där. Det var utomhus ute på Kärsön i juni. Jag hade inte varit så snygg. Jag hade lövruskor i mitt hår när jag kungligt bugande för föräldrarnas gäster gled ner på vardagsrumsgolvet. Goddag-goddag! Några kompisar hade stått för hemleveransen av mig.

Gästerna gick hem. Vodka och apelsinjuice gav mig ett sånt äckelminne att jag ryser av det än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar