1 juni 2006

Tappar bort eller hittar inte

Häromdan tappade jag ett bankkort nånstans. Kanske hemma.

Jag fick spärra och spärrtjänsten spärrade fel kort. Så båda spärrades. Försökte istället använda mitt nyaste Eurocard, men koden funkade inte fastän jag antecknat den på *tre* skyddade platser. Igår tog det en trekvart att hitta plånboken. Gick i taket. Letade igenom hela lägenheten.

Det är för mycket att hålla reda på just nu. Det rinner över. Viss information får bara inte plats. Man glömmer inloggningar, pinkoder och var man lägger de viktigaste pappren, nycklar och plånbok.

Och sen tar kroppen ut sin rätt. När jag sover så sover jag. Länge. Idag försov jag mig och missade fyra viktiga timmar och får jobba nu på natten istället. Det är bara stress. Göra tidplaner. Inget fotande, inget skrivande.

Känner pensionärer som säger att de inte har nån tid. Dom har verkligen glömt hur det var att jobba utöver allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar